nowe siłowniki tylnej klapy...jakie kupić?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bartek_pulawy
    Ambiente
    • 2010
    • 122

    nowe siłowniki tylnej klapy...jakie kupić?

    Zamieszczone przez piotrek_os
    owoc, halogeny, schowek, podłokietnik, gałka, listwy w drzwiach i bedzie jak ambiente :diabelski_usmiech
    Jeszcze klamki :diabelski_usmiech
  • strazakp
    Elegance
    • 2008
    • 819
    • Octavia II (1Z3)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    #2
    nowe siłowniki tylnej klapy...jakie kupić?

    Ze względu na zużycie się już siłowników klapy bagażnika i używania już większej siły przy jej otwieraniu, postanowiłem zamówić sobie nowe. Od razu po ich otrzymaniu wymieniłem obydwa na raz. Po pierwszej próbie działania (otwieraniu klapy) stwierdziłem że siła podbicia klapy jest jednak zbyt duża a na końcu uderzenie sprawia wrażenie jak by klapa miała się wyrwać z zawiasów.
    Postanowiłem pozostać przy jednym starym i jednym nowym siłowniku. Tutaj też wrażenie zbyt dużej siły (za szybko) wyciągało klapę do góry (trzeba kontrolować do końca ręką) i powoduje uderzenie na zawiasach.
    Czy tak powinno być? Jest na to jakiś patent? Może za mocne siłowniki?
    Kupiłem takie: http://allegro.pl/silownik-amortyzat...525060729.html
    Wymiarowo zgodne z moimi starymi.
    strazakp

    Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
    Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

    Komentarz

    • phrix
      L&K
      • 2007
      • 1000
      • Audi
      • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Po czasie siłowniki osłabną, już po miesiącu będą słabiej działały na końcu.
      Postanowiłem pozostać przy jednym starym
      Błąd, szybko wykończysz jeden nowy siłownik.
      Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

      _

      Komentarz

      • strazakp
        Elegance
        • 2008
        • 819
        • Octavia II (1Z3)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        #4
        Po czasie siłowniki osłabną, już po miesiącu będą słabiej działały na końcu.
        no zobaczymy bo bagażnik otwieram dosyć często.
        strazakp

        Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
        Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

        Komentarz

        • pablokinah
          Rider
          • 2010
          • 574

          #5
          Ja mam już ponad pół roku nowe siłowniki z tym samym efektem i dalej z tą siłą otwierają tak mocno szarpią że już jeden na gwarancji wymieniałem wypłynoł olej ,myślę ze są oktavie z tylną wycieraczką i te siłowniki są na większy ciężar dlatego tak jest .
          jakby co posiadam kabel vag

          Komentarz

          • Jacomelli
            Rider
            S_OCP Member
            • 2008
            • 501

            #6
            Ja wymieniłem siłowniki jakieś 2-3 mieś temu. Siła na początku wyrywała klapę do góry. Teraz już ją po prostu unosi. Inna kwestia to domykanie klapy. Klapa w O1 jest tak ciężka że jak nie przytrzymasz przy zamykaniu to wali jak drzwi od stodoły :lol:
            Była: O1 2003 .19 TDI ASV
            Jest Vectra 1.9CDTI 2008

            Komentarz

            • kris4724
              Drive
              • 2010
              • 55

              #7
              ja jak montowałem siłowniki zamontowałem je nieprawidłowo (do góry nogami) i klapa otwierała się z impetem, po zmianie na prawidłowe ustawienie, zamykają się idealnie.
              Siłowniki klapy są tak skonstruowane, że pod koniec biegu wyhamowują, także nie powinno być żadnego uderzenia

              Komentarz

              • robson1963
                Classic
                • 2012
                • 16
                • Octavia III (5E3)
                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                #8
                Na siłownikach podana jest siła wyrzutu (przynajmniej powinna być, jeśli siłowniki nie są "no name"). Sprawdź, na tych, które kupiłeś i na starych, będziesz wiedział czy dobrze dobrałeś.
                Specjalizacja grupa VW i Opel, inne też
                Pozdrawiam

                Komentarz

                • Jacomelli
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2008
                  • 501

                  #9
                  Zamieszczone przez kris4724
                  ja jak montowałem siłowniki zamontowałem je nieprawidłowo (do góry nogami) i klapa otwierała się z impetem, po zmianie na prawidłowe ustawienie, zamykają się idealnie.
                  Siłowniki klapy są tak skonstruowane, że pod koniec biegu wyhamowują, także nie powinno być żadnego uderzenia
                  możesz wrzucić fotkę prawidłowo zamontowanych siłowników? Może mi założono odwrotnie?
                  Była: O1 2003 .19 TDI ASV
                  Jest Vectra 1.9CDTI 2008

                  Komentarz

                  • strazakp
                    Elegance
                    • 2008
                    • 819
                    • Octavia II (1Z3)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                    #11
                    Siłowniki klapy są tak skonstruowane, że pod koniec biegu wyhamowują, także nie powinno być żadnego uderzenia
                    Własnie u mnie nie wyhamowują

                    [ Dodano: Wto 14 Sie, 12 09:57 ]
                    Na siłownikach podana jest siła wyrzutu (przynajmniej powinna być, jeśli siłowniki nie są "no name"). Sprawdź, na tych, które kupiłeś i na starych, będziesz wiedział czy dobrze dobrałeś.
                    na moich nic nie ma napisane

                    [ Dodano: Wto 14 Sie, 12 10:29 ]
                    Postanowiłem pozostać przy jednym starym i jednym nowym siłowniku.
                    Błąd, szybko wykończysz jeden nowy siłownik.
                    Właśnie założyłem obydwa nowe siłowniki no i od razu znowu stwierdziłem że po pierwsze ciężko idzie klapa do góry a po drugie ze zbyt dużym impetem. Spróbowałem podnieść klapę do góry i puszczając ją sprawdzić czy wyhamuje choć trochę przed końcem. Nie wyhamowała! Efekt był taki, że poszła z dużym impetem ku górze a w jednym z siłowników wyrwał się górny zaczep z gwinta :/
                    Wkurza mnie to....wymienie spowrotem na stare (oryginalne).

                    [ Dodano: Wto 14 Sie, 12 11:11 ]
                    Wymieniłem już na stare. Może słabiej trzymają ale na pewno przy otwieraniu klapy jej nie urywają a wyhamowują.

                    Może ktoś może polecić konkretny model siłowników, takich by przy otwieraniu wyhamowywały klapę????
                    strazakp

                    Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                    Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                    Komentarz

                    • Jacomelli
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2008
                      • 501

                      #12
                      No to mam założone prawidłowo i jak na mój gust zamykaja zbt mocno- choć nie jest to walenie takie jak było na zużytych.
                      Była: O1 2003 .19 TDI ASV
                      Jest Vectra 1.9CDTI 2008

                      Komentarz

                      • strazakp
                        Elegance
                        • 2008
                        • 819
                        • Octavia II (1Z3)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                        #13
                        U mnie (przy tych nowych) klapa zamyka się dobrze ale przy otwieraniu zbyt energiczne się unosi i jak nie przytrzymuje to wali i urwało jeden siłownik (poprostu nie wyhamowuje).
                        strazakp

                        Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                        Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                        Komentarz

                        • ulysse
                          Rider
                          • 2010
                          • 496

                          #14
                          Nie wiem jak w innym nadwoziu ale w Kombi po wymianie obu siłowników na krosno 550N zdecydowanie poprawiło się podnoszenie klapy lecz opuszczanie niestety tylko nieznacznie.Klapa jak się jej nie przytrzyma to wali... ale to chyba niestety taki urok naszych samochodów

                          Komentarz

                          • Eidos71
                            RS
                            • 2011
                            • 2050
                            • Octavia II (1Z3)
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                            #15
                            Nie wiem, czy w O1 Skoda zastosowała jakieś niedopracowane siłowniki...? U mnie, po ponad roku użytkowania auta i częstym otwieraniu/zamykaniu bagażnika (częstym, czyli średnio 2-3 razy dziennie) siłowniki pracują "miód-malina": klapa unosi się lekko i delikatnie do góry przy otwarciu, a przy zamknięciu trzeba jej delikatnie pomóc w ostatnim etapie, gdyż inaczej bagażnik nie domyka się
                            Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
                            MOJA FURKA

                            Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

                            Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

                            Komentarz

                            • strazakp
                              Elegance
                              • 2008
                              • 819
                              • Octavia II (1Z3)
                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                              #16
                              U mnie, po ponad roku użytkowania auta i częstym otwieraniu/zamykaniu bagażnika (częstym, czyli średnio 2-3 razy dziennie) siłowniki pracują "miód-malina": klapa unosi się lekko i delikatnie do góry przy otwarciu, a przy zamknięciu trzeba jej delikatnie pomóc w ostatnim etapie, gdyż inaczej bagażnik nie domyka się
                              Chciałbym wymienić na takie siłowniki. Macie jakieś do polecenia (konkretny model,marka)?
                              strazakp

                              Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                              Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                              Komentarz

                              • mg1976
                                Drive
                                • 2007
                                • 74

                                #17
                                strazakp, jeśli chcesz porządne sprężyny, to poszukaj z tej firmy: http://www.stabilus.com/ - pierwsza liga... Byle tylko nie okazało się, że są droższe od oryginalnych

                                Komentarz

                                • pablokinah
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 574

                                  #18
                                  Ostatnio dużo przyglądałem się tym siłownikom i się okazało żę orginalnie były siłowniki z siłą wyrzutu 470 N a mnie przysłano z allegro siłę wyrzutu 520 N według sprzedawcy to są sprężyny do hatchback/ sedan i nawet klijenci sobie życzą takie bo mniej siły trzeba do otwierania no ale biją po zawiasach , więc na allegro szukałem i znalazłem produkcji polskiej KROSNO o sile 470 N dzisiaj założyłem i jest cud malina ładnie na końcu wyhamowuje i nie bije już po zawiasach :szeroki_usmiech
                                  jakby co posiadam kabel vag

                                  Komentarz

                                  • strazakp
                                    Elegance
                                    • 2008
                                    • 819
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                    #19
                                    Ostatnio dużo przyglądałem się tym siłownikom i się okazało żę orginalnie były siłowniki z siłą wyrzutu 470 N a mnie przysłano z allegro siłę wyrzutu 520 N według sprzedawcy to są sprężyny do hatchback/ sedan i nawet klijenci sobie życzą takie bo mniej siły trzeba do otwierania no ale biją po zawiasach , więc na allegro szukałem i znalazłem produkcji polskiej KROSNO o sile 470 N dzisiaj założyłem i jest cud malina ładnie na końcu wyhamowuje i nie bije już po zawiasach :szeroki_usmiech
                                    A jaki dokładnie kupiłeś (Krosno)??? Nie wiem czy te które podają że są do modeli z roczników 1996-2000 beda pasowały do mojego 2001 po FL.


                                    [ Dodano: Pią 16 Lis, 12 11:49 ]
                                    jest inna aukcja dla roczników od 09.2000 ale wtedy siła skoku jest 515N.


                                    [ Dodano: Pią 16 Lis, 12 11:51 ]
                                    Tutaj jest jeszcze taki siłownik http://moto.allegro.pl/silownik-klap...776670039.html Ten ma już 500N. Ok, jest od do bagaznika gdzie nie ma wycieraczki (wiec tak jak u mnie). Ale czy te 500N tez nie bedzie za duzo???
                                    strazakp

                                    Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                                    Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                                    Komentarz

                                    • pablokinah
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 574

                                      #20
                                      ja u siebie na siłownikach orginalnych znalazłem jaka jest siła wyrzutu takim drobnym druczkiem bo możliwe że po fl są cięższe klapy.
                                      z tych wszystkich to wgląda że te 500 N będą do ciebie.
                                      jakby co posiadam kabel vag

                                      Komentarz

                                      • strazakp
                                        Elegance
                                        • 2008
                                        • 819
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                        #21
                                        Właśnie wszystko dokładnie sprawdziłem...
                                        Na oryginałach wyczytałem (z trudem) że mam 500N, natomiast te które kiedyś kupiłem (wyrywały mi klapę do góry tak że było wrażenie urwania zawiasów) mają 520N.

                                        Czy różnica 20N będzie faktycznie na tyle zauważalna, że zarówno podnoszenie klapy jak i opuszczanie będzie płynne???
                                        strazakp

                                        Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                                        Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                                        Komentarz

                                        • pablokinah
                                          Rider
                                          • 2010
                                          • 574

                                          #22
                                          U mnie jest różnica bardzo zauważalna jak mnie sprzedawca wciskał te 520 N to mówił że nie będzie różnicy ale różnica
                                          jakby co posiadam kabel vag

                                          Komentarz

                                          • strazakp
                                            Elegance
                                            • 2008
                                            • 819
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                            #23
                                            a jak powinien być montowany siłownik? ja mam zamontowany cylindrem w dół ale jeden sprzedawca powiedział mi że powinien być zamontowany właśnie cylindrem do góry.
                                            strazakp

                                            Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                                            Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                                            Komentarz

                                            • strazakp
                                              Elegance
                                              • 2008
                                              • 819
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                              #25
                                              Chcę kupić właśnie te Krosno z siłą 500N http://moto.allegro.pl/skoda-octavia...728261800.html ale nie chciałbym mieć znowu takiego efektu jak z wcześniejszymi które miały 520N, które i tak poszły w odstawkę.
                                              strazakp

                                              Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                                              Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                                              Komentarz

                                              Pracuję...