Zamieszczone przez piotrek_os
nowe siłowniki tylnej klapy...jakie kupić?
Zwiń
X
-
nowe siłowniki tylnej klapy...jakie kupić?
Ze względu na zużycie się już siłowników klapy bagażnika i używania już większej siły przy jej otwieraniu, postanowiłem zamówić sobie nowe. Od razu po ich otrzymaniu wymieniłem obydwa na raz. Po pierwszej próbie działania (otwieraniu klapy) stwierdziłem że siła podbicia klapy jest jednak zbyt duża a na końcu uderzenie sprawia wrażenie jak by klapa miała się wyrwać z zawiasów.
Postanowiłem pozostać przy jednym starym i jednym nowym siłowniku. Tutaj też wrażenie zbyt dużej siły (za szybko) wyciągało klapę do góry (trzeba kontrolować do końca ręką) i powoduje uderzenie na zawiasach.
Czy tak powinno być? Jest na to jakiś patent? Może za mocne siłowniki?
Kupiłem takie: http://allegro.pl/silownik-amortyzat...525060729.html
Wymiarowo zgodne z moimi starymi.strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
-
-
Po czasie siłowniki osłabną, już po miesiącu będą słabiej działały na końcu.
Postanowiłem pozostać przy jednym starymSzlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI
_
Komentarz
-
-
Ja wymieniłem siłowniki jakieś 2-3 mieś temu. Siła na początku wyrywała klapę do góry. Teraz już ją po prostu unosi. Inna kwestia to domykanie klapy. Klapa w O1 jest tak ciężka że jak nie przytrzymasz przy zamykaniu to wali jak drzwi od stodoły :lol:Była: O1 2003 .19 TDI ASV
Jest Vectra 1.9CDTI 2008
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kris4724ja jak montowałem siłowniki zamontowałem je nieprawidłowo (do góry nogami) i klapa otwierała się z impetem, po zmianie na prawidłowe ustawienie, zamykają się idealnie.
Siłowniki klapy są tak skonstruowane, że pod koniec biegu wyhamowują, także nie powinno być żadnego uderzeniaByła: O1 2003 .19 TDI ASV
Jest Vectra 1.9CDTI 2008
Komentarz
-
-
Siłowniki klapy są tak skonstruowane, że pod koniec biegu wyhamowują, także nie powinno być żadnego uderzenia
[ Dodano: Wto 14 Sie, 12 09:57 ]
Na siłownikach podana jest siła wyrzutu (przynajmniej powinna być, jeśli siłowniki nie są "no name"). Sprawdź, na tych, które kupiłeś i na starych, będziesz wiedział czy dobrze dobrałeś.
[ Dodano: Wto 14 Sie, 12 10:29 ]
Postanowiłem pozostać przy jednym starym i jednym nowym siłowniku.Błąd, szybko wykończysz jeden nowy siłownik.
Wkurza mnie to....wymienie spowrotem na stare (oryginalne).
[ Dodano: Wto 14 Sie, 12 11:11 ]
Wymieniłem już na stare. Może słabiej trzymają ale na pewno przy otwieraniu klapy jej nie urywają a wyhamowują.
Może ktoś może polecić konkretny model siłowników, takich by przy otwieraniu wyhamowywały klapę????strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Komentarz
-
-
U mnie (przy tych nowych) klapa zamyka się dobrze ale przy otwieraniu zbyt energiczne się unosi i jak nie przytrzymuje to wali i urwało jeden siłownik (poprostu nie wyhamowuje).strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Komentarz
-
-
Nie wiem, czy w O1 Skoda zastosowała jakieś niedopracowane siłowniki...? U mnie, po ponad roku użytkowania auta i częstym otwieraniu/zamykaniu bagażnika (częstym, czyli średnio 2-3 razy dziennie) siłowniki pracują "miód-malina": klapa unosi się lekko i delikatnie do góry przy otwarciu, a przy zamknięciu trzeba jej delikatnie pomóc w ostatnim etapie, gdyż inaczej bagażnik nie domyka sięDoświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
MOJA FURKA
Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"
Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71
Komentarz
-
-
U mnie, po ponad roku użytkowania auta i częstym otwieraniu/zamykaniu bagażnika (częstym, czyli średnio 2-3 razy dziennie) siłowniki pracują "miód-malina": klapa unosi się lekko i delikatnie do góry przy otwarciu, a przy zamknięciu trzeba jej delikatnie pomóc w ostatnim etapie, gdyż inaczej bagażnik nie domyka sięstrazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Komentarz
-
-
strazakp, jeśli chcesz porządne sprężyny, to poszukaj z tej firmy: http://www.stabilus.com/ - pierwsza liga... Byle tylko nie okazało się, że są droższe od oryginalnych
Komentarz
-
-
Ostatnio dużo przyglądałem się tym siłownikom i się okazało żę orginalnie były siłowniki z siłą wyrzutu 470 N a mnie przysłano z allegro siłę wyrzutu 520 N według sprzedawcy to są sprężyny do hatchback/ sedan i nawet klijenci sobie życzą takie bo mniej siły trzeba do otwierania no ale biją po zawiasach , więc na allegro szukałem i znalazłem produkcji polskiej KROSNO o sile 470 N dzisiaj założyłem i jest cud malina ładnie na końcu wyhamowuje i nie bije już po zawiasach :szeroki_usmiechjakby co posiadam kabel vag
Komentarz
-
-
Ostatnio dużo przyglądałem się tym siłownikom i się okazało żę orginalnie były siłowniki z siłą wyrzutu 470 N a mnie przysłano z allegro siłę wyrzutu 520 N według sprzedawcy to są sprężyny do hatchback/ sedan i nawet klijenci sobie życzą takie bo mniej siły trzeba do otwierania no ale biją po zawiasach , więc na allegro szukałem i znalazłem produkcji polskiej KROSNO o sile 470 N dzisiaj założyłem i jest cud malina ładnie na końcu wyhamowuje i nie bije już po zawiasach :szeroki_usmiech
[ Dodano: Pią 16 Lis, 12 11:49 ]
jest inna aukcja dla roczników od 09.2000 ale wtedy siła skoku jest 515N.
[ Dodano: Pią 16 Lis, 12 11:51 ]
Tutaj jest jeszcze taki siłownik http://moto.allegro.pl/silownik-klap...776670039.html Ten ma już 500N. Ok, jest od do bagaznika gdzie nie ma wycieraczki (wiec tak jak u mnie). Ale czy te 500N tez nie bedzie za duzo???strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Komentarz
-
-
Właśnie wszystko dokładnie sprawdziłem...
Na oryginałach wyczytałem (z trudem) że mam 500N, natomiast te które kiedyś kupiłem (wyrywały mi klapę do góry tak że było wrażenie urwania zawiasów) mają 520N.
Czy różnica 20N będzie faktycznie na tyle zauważalna, że zarówno podnoszenie klapy jak i opuszczanie będzie płynne???strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Komentarz
-
-
Chcę kupić właśnie te Krosno z siłą 500N http://moto.allegro.pl/skoda-octavia...728261800.html ale nie chciałbym mieć znowu takiego efektu jak z wcześniejszymi które miały 520N, które i tak poszły w odstawkę.strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Komentarz
-
Komentarz